Brev:
Madplan - pige på 4 mdr.
21. maj 2007
Alder:
4 mdr.
Madplan - pige på 4 mdr.
Kære Helen
Et lille spørgsmål fra Italien.
Vittoria er nu blevet 4 mdr og 10 dage og jeg er meget i tvivl om hun får nok at spise. Jeg har indtil for 10 dage siden kun givet hende bryst. I 10 dage har jeg til formiddag givet hende majsgrød med lidt frugtmos i. Jeg tror jeg har givet hende lidt for meget, da hun ikke ville tage brystet bagefter.
Jeg har i 1 måned ammet hver 3. time om dagen og lidt sjældnere om natten, men det er ret opslidende plus at hun også sover utrolig dårligt om natten, måske fordi hun aldrig bliver rigtig mæt??
Vores dag ser nogenlunde sådan ud....
Vittoria vågner et sted mellem kl 9-10 ög omkring 10.30 får hun majsgrød med lidt frugtmos i og vil så ikke ha bryst bagefter, da hun guffer grøden i sig og sikkert er proppet. Giver hende lidt vand af et snapseglas.
Ca. kl. 12 sover hun i 30-40 min.
kl. 13.30 bryst
sover fra 15-15.45
Kl. 16.30 bryst
Kl. 19.30 bryst
Kl. 22.30 bryst og bliver lagt i seng
Hun sover til et sted mellem kl. 1 og 3 hvor hun får bryst. Sover derefter igen til kl. 5 hvor hun får bryst. Fra kl. 5 sover hun meget uroligt hvor hun drejer hovedet fra side til side, spytter sutten ud, vil ha den igen osv. Sådan bliver hun ved indtil kl. 9-10 om morgenen, før er hun ikke til at få op??
Har de sidste par dage prøvet at give hende en flaske med mme om aftenen, i håb om at hun sov lidt mere roligt om natten, og den har hun slugt uden problemer.
Om dagen er hun rigtig glad og velfungerende...
Hun vejede 4.250gr ved fødslen og 3900gr da vi blev udskrevet fra hospitalet og idag vejer hun 7.300gr og børnelægen hernede siger at det er lige i underkanten. Hvad synes du??
Har du ikke et godt bud på en rutine jeg kan få kørt ind, så jeg ved at hun får det mad hun skal have samtidig med at jeg ikke behøver at amme hver 3. time hele dagen??
Glæder mig til at høre fra dig,
Endnu en gang tak for en dejlig hjemmeside ;o)
Kram fra Italien,
Tanya og Vittoria