Brev:
Hygge-flaske
21. maj 2007
Alder:
10 mdr.
Hygge-flaske
Hej Helen!
Har netop meldt mig ind, da vi har haft besøg af sundhedsplejersken for sidste gang ved 8 måneder - resten er sparet væk takket være kommunesammenlægning :o( Og man bliver jo ved at have spørgsmål som førstegangs-forældre!!
Vores datter er 10 mdr gammel og vejer 9,5 kg. Hun er vel ca 73 cm lang nu. Hun blev ammet til hun var 7½ måned.
Allerede som 3½ måned begyndte vi på sundhedsplejerskens opfordring at supplere med risgrød x 2, fordi hun var sulten og droppede at sove om dagen.
Det hjalp fint.
Da hun var ca 5 mdr supplerede vi med en flaske (NAN2) til natten, fordi hun blev meget ulykkelig, når vi lagde hende i seng (efter jeg havde ammet hende), og tilsyneladende ikke var mæt.
Da hun var 7,5 måned, blev hun uinteresseret i amningen, og vi droppede det lige så stille. Vi fortsatte dog med aften-flasken.
- Og den får hun stadig. Hun bliver puttet ved kl 19 om aftenen. Og så sover hun til ca kl 5. Der får hun en flaske mere (180 ml begge gange), og sover videre til typisk 6.30.
Det klager vi ikke over - hun er en nem pige på alle områder og spiser godt af anden mad også.
Dog kan hun ikke have ret meget havregrød om morgenen, da hun jo får flaske kl 5 eller 5.30. Vel sa 10 teskefulde.
Mit spørgsmål lyder: Hvor længe skal vi blive ved med det flaske-halløj? Hun spiser i grunden godt nok til aftensmad (er dog lang tid om det!) som er kl 17.30, men tager også gerne flasken ved kl 19, altså halvanden time efter. Så må hun jo ha' brug for den, eller hvad?
Det gør os ikke noget, at hun får flasken. Men det må jo høre op på et tidspunkt. Skal vi vente, til det "giver sig selv" som så meget andet har gjort? Eller?
Venlig hilsen Tine