Brev:
Problemer med at falde i søvn - 10 mdr.
21. maj 2007
Alder:
10 mdr.
Problemer med at falde i søvn - 10 mdr.
Hej Helen
Julie er nu blevet 10 måneder. Hun er en glad og aktiv pige om dagen (er dog stadig ikke kommet igang med at kravle), men i løbet af den sidste uge har hendes opførsel ved sengelægning ændret sig meget.
Fra hun var 6 måneder er hun faldet i søvn af sig selv i sin egen seng ved siden af vores. Vi "trænede" meget med hende fra hun var helt lille, og det gav pote - dejligt!!! Men, men, men lige pludselig vil hun ikke lægge sig til at sove mere. Der kan gå alt mellem ½ time til 2 timer hvor hun skiftevis leger, græder og prøver at falde i søvn, hvor hun før lå stille i måske 10 minutter inden hun sov.
Om dagen sover hun fra ca.9.30 til 11 og igen fra 14 til 15, og vi plejer så at putte hende kl.19.30. Hun er glad i løbet af dagen, så vi tror ikke at det er fordi hun har ondt. Kommer hun mon for tidligt i seng?? Hun klør sig i øjnene og virker træt omkring denne tid. Er hun så bevidst, at hun "prøver os af"???
Nu har vi jo haft sådan nogle gode puttevaner, så vi vil jo helst ikke komme ind i noget, som er svært at komme ud af igen og sidde hos hende aften efter aften. På den anden side har vi heller ikke lyst til, at vores lille pige skal græde sig i søvn om aftenen....
Håber du kan hjælpe os så vi kan få styr på vores aftener igen :-)
Mange kærlige hilsner
Rikke