Svar: Knop på gummen
21. maj 2007
Alder:
4 mdr.
Kære Ermelin
Jeg ved desværre ikke hvad den hvide knop er... børn får mange forskellige knopper og det er svært at 'diagnosticere' når jeg ikke kan se det:o)
Svamp kan ses som hvide belægninger men her lyder det til at være en fast hvid knop. Måske er det en form for talgkirtel eller talgknop. Nogle børn fødes med en lille tand, en slags emaljeskal. Der findes også en børnesygdom som hedder "Hånd-fod-og-mund", som giver hvide blærer i munden, på hænderne og fødderne osv. Der er et utal af muligheder. Umiddelbart hælder jeg dog mest til at der er tale om en eller anden form for talgknop hos din datter.
Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske