Brev:
Søvn og kost - 7 mdr.
22. maj 2007
Alder:
7 mdr.
Søvn og kost - 7 mdr.
Hej Helen
Så er jeg på banen igen! Denne gang med spørgsmål til en pludselig ændring i søvn rytmen, som er temmelig opslidende....
Vores søn er nu 7 mdr og godt igang med skemaden - dette er hvad han spiser:
kl. 07/08: vågner og ammes
Kl. 08/08.30: morgen lur
Kl. 09/09.30: øllebrød med æblemos hertil sødmælk
Kl. 10.30/11: ammes
Kl. 11.30/12: mos af kartoffel, gulerod, majs og kylling hertil sødmælk. evt. frisk frugt til dessert (banan og æble eller banan og jordbær)
Kl. 12.30/13: ammes
Kl. 13: lur
Kl. 14.30/15: ammes
Evt frugt
Kl. 17.30/18: mos af kartoffel, broccoli, gulerod og kylling hertil sødmælk - frisk frugt til dessert
Kl. 18.30/19: ammes
Kl.19: sove
Og nu kommer udfordringen så:
Når han skal sove, er han begyndt at skrige helt vildt (de sidste 2 uger). Det er som om at han nægter at give sig hen til søvnen, selvom han er dødtræt. Vi har prøvet at skubbe hans sengetid til senere, hvilket er samme og før giver det samme også.
Han er for 3 uger siden kommet ind på eget værelse, hvilket gik godt den første uge, faktisk faldt han selv i søvn ved at lege først.
Han har fået en tand nu, som er brudt igennem, som har "muret" lidt de sidste uger (han har haft feber også).
Kan det være tænderne der generer?
Når han endelig falder i søvn, så vågner han kl. ca. 24 igen og skriger, fordi han har tabt sutten. Det er herefter umuligt at få ham til ro igen uden at amme. Det samme kan ske igen kl. ca. 03/05. Han har før altid sovet igennem fra 19-05 og igen fra 05-07, så derfor en radikal ændring.
Er han sulten tror du?
Han nægter at tage hverken modermælkserstatning eller vælling. Vi har prøvet med alle varianter samt koldt og varmt, men uden held. Ej heller i kop vil han tage det..
Nogen forslag her, så vi kunne give en flaske f.eks kl. 23 aften?
Med venlig hilsen
Sara