Svar: Vand til mos og grød?
22. maj 2007
Alder:
5 mdr.
Kære Natasha
Dejlig at høre at det går bedre med Amilia og at hun har taget så fint på. Det er dejligt at du har så godt med mælk til hende:o)
Amilia må meget gerne få vand til sin mad, det er fint at hun lærer at drikke vand og netop væske er meget vigtigt for at holde maven igang. Hvorvidt det er vandet eller mosen som gør at hun med det samme får gang i maven tør jeg ikke sige, men det er bedre at maven fungerer og hun har afføring med et passende mellemrum end at hun har afføring op til 6 gange på en dag... - det må da give rød numse til sidst:o)
Du kan overveje om du skal prøve at gøre mos og grød lidt fastere i konsistensen og så vand ved siden af som i maven vil fortynde det lidt... Hvis hun virker til at have lidt mavebesvær, så kan du koge det vand hun drikker i en periode.
Hendes ændrede afføring, lugt og konsistens hænger sandsynligvis sammen med at hendes tarme er igang med at forberede sig til at nedbryde anden mad. Der sker nogle enzymændringer i tarmsystemet. Det hænger også sammen med at hun er begyndt at få lidt anden mad og så kan det også afhænge lidt af hvad du har spist.
Håber ovenstående hjælper dig lidt videre. Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske