Brev:
Vællingmængde og bevidsthed
22. maj 2007
Alder:
4 mdr.
Vællingmængde og bevidsthed
Hej Helen
Min datter har fået vælling i en uges tid og det virker supergodt på søvnen, hun har flere dage sovet fra 24-9 hvor hun kun skal have sutten et par gange - det er bare skønt!
Hun får to vællingmåltider ca. kl. 17 og kl. 24 (hvis hun kun får det kl. 24 så sover hun kun til 6-tiden). Men så er det jeg tænker på, får hun for meget vælling?
Altså vi holder os til reglen om, at hun kun må bytte to af flaskerne ud med vælling, men hun kan bedre lide vællingen og spiser derfor lidt mere af det end MME'en ved de måltider.
Hun kan f.eks. finde på at spise 280 ml. vælling om dagen og herudover 470 ml. MME (hun hører til de småtspisende), så dvs. at hun i alt spiser 750 ml. på en dag hvor vællingen udgør mere end en trediedel. Må vællingen gerne fylde så meget?
Og så har jeg også lige et andet spørgsmål. Hvilken alder har barnet når det er så bevidst, at det kan begynde at blive udspekuleret og drille, altså f.eks. ved at spytte sutten ud med vilje el. lign.
De sommervenligste hilsner
Louise