Brev:
Mælk og væske
22. maj 2007
Alder:
9 mdr.
Mælk og væske
Hej Helen
Jeg er i tvivl om min søn på 9 mdr. får nok mælk.
Her er vores dagsplan:
06.00 Vågner
06.45 Tykmælk med lidt rugbrødskrummer og banan + tilbydes vand i kop
08.30 ½ bolle med smørreost + lidt frugt + tilbydes vand i kop
12.00 Rugbrødshapsere med forskelligt pålæg (leverpostej, torskerogn, æg, ost, tomater mm)
14.30 200ml MME i flaske (drikker ca 150 ml)
16.00 ½ bolle med smørreost + lidt frugt + tilbydes vand i kop
18.00 Aftensmad med familien (kartofler + grønt + div kød og sovs) + tilbydes vand i kop
20.00 200ml MME i flaske (men her vil han kun drikke ca 50 ml)
Puttes til natten, hvor han som regel sover godt.
For at være sikre på, at han får jern nok, giver vi ham jerndråber i aftensmaden.
Men kan han klare sig på ca 200 ml MME dagligt?
Jeg er også bekymret om han får væske nok. Ved måltiderne drikker han ca ½ dl. Vand. Men jeg synes ikke, at hans bleer er særlig våde og hans urin lugter lidt kraftigt.
Ellers kan jeg sige, at han er en frisk og glad dreng. På ca 80 cm og 11 kg. Han har fået 8 tænder, så er god til at tykke.
Har du ellers nogen kommentarer og forslag til mad og drikke?
Med venlig hilsen
Drengens Mor