Brev:
Tilberedning af MME
23. maj 2007
Alder:
6 mdr.
Tilberedning af MME
Kære Helen,
jeg kopier lige fra dit seneste svar til mig:
"Beklager misforståelse angående flaske og amning. Så hvis jeg har forstået det rigtigt nu, så ammer du slet ikke mere, men er overgået fuldt til flaske og giver så vælling i flaske og allomin 2 i madlavning og kop"
Og ja, det har du forstået korrekt :-)
Jeg prøvede, som du foreslog, at give Kasper en flaske med Allomin 1, men det ville han heller ikke have. Så prøvede jeg Nan 1, og så drak han ellers 200ml!!! Så det er jo bare fantastisk.
Men hvad med tilberedning af Nan 1? Skal det virkelig laves på kogt vand, eller er det kun så længe, barnet er nyfødt? Må jeg godt lave det på vand fra koldtvandshanen og så varme det i mikrobølgeovnen som med Nan 2?
Når han nu får Nan 1 i flaske, må jeg så fortsætte med at bruge Allomin 2 i madlavningen, eller skal jeg skifte til Nan 2? Eller skal det også være Nan 1 i madlavningen?
Er alle MME mærker i DK jernberiget??
Puha - hvorfor kan der ikke bare være en slags MME ligesom modermælk :-). Det ville da gøre det hele lidt nemmere.
Hvor mange flasker og skemåltider vil du anbefale dagligt? Kasper bliver 7 mdr om en uge. Pt får han 3 skemåltider og 3 flasker (heraf er den ene vælling). Og hvilke tidspunkter på dagen vil du anbefale, at de ligger?
Og så et sidste spørgsmål: lige så snart Kasper får flaske (og i sin tid da han blev ammet) begynder han at gnide sig i øjnene eller hive sig i øret. Og det er uanset om han er træt eller lige kommet op, eller ...... Er det normalt?? Jeg prøver at holde hans hænder væk, men det er lidt svært, når jeg samtidig skal styre flasken :-)
Hilsen Sandra