Brev:
Pasningsovervejelser
23. maj 2007
Alder:
15 mdr.
Pasningsovervejelser
Hej Helen
Sidst jeg skrev, havde vi store problemer med dagplejen, som ikke ville passe Signe mere. Vi har holdt møder med gud og hver mand og sendt og modtaget indtil flere breve. Nu har Signe imidlertid gennemgået en gevaldig udvikling i den sidste måneds tid, og hendes humør er steget mærkbart både hjemme og i dagplejen. Ja, for hun er fortsat i dagplejen. Vi har godt nok fået bevilliget en vuggestueplads, men først efter sommerferien.
Mit dilemma er nu, at jeg kan fornemme, at dagplejemoren har fortrudt sin kraftige udmelding og det tyder på, at hun gerne vil passe Signe alligevel. Signe er blevet meget glad for de andre børn og hun viser også stor glæde over for dagplejemoren igen.
Omvendt har vi nu fået en for mange eftertragtet plads i vuggestuen.
Jeg vil jo Signes bedste, men hvad er det?
Signe er fortsat reserveret overfor fremmede, og pædagoger og børn i vuggestuen vil jo være fremmede i et stykke tid. Samtidig kan Signe ikke komme i en integreret institution, hvilket jeg havde ønsket, så hun ikke skulle skifte igen efter 1,5 år.
I dagplejen trækker gæstedagpleje virkelig ned, men vi har klaret os før uden gæstedagpleje ved at planlægge vores arbejdsdage lidt anderledes og hidkalde hjælp fra bedstemødrene. Til hverdag i dagplejen er det jo tilsyneladende trygt og godt nu.
Vores tillid til dagplejemoren skal selvfølgelig genoprettes, for den har da lidt et knæk under alt det her, men jeg tror simpelt hen, at hun udtrykte sig forkert, og skulle have bedt om noget assistance til at tackle Signe, istedet for at melde helt fra. Der er ingen tvivl om, at dagplejemoren holder meget af Signe, så jeg er bestemt ikke utryg ved at aflevere Signe derovre, men jeg kan selvfølgelig ikke lade være med at tænke på, om der kan komme et adfærdsproblem senere, som igen vil blive fejet ind under gulvtæppet først, og så siden hen dukke op med 100 km i timen.
Hvad mener du?
Undersøgelsen på børneafdelingen gik iøvrigt rigtig fint. Lægen kunne ikke finde noget, som skulle være galt med Signe, så det var dejligt at høre. Hun har også taget et kg. på siden påske og er vokset mindst 4 cm siden sin 1 års undersøgelse.
Med venlig hilsen
Signes mor