Svar: Pasningsovervejelser
23. maj 2007
Alder:
15 mdr.
Kære Signes mor
Det er rigtig dejligt at høre at det går så meget bedre med Signe. Både i forhold til at hun ikke fejler noget og nu er begyndt at tage på og at hun også virker til at trives okay hos sin dagplejer.
Jeg synes dog stadig at kunne fornemme at I ikke er helt glade for dagplejen selvom det er blevet bedre og det betyder enormt meget at man virkelig føler at ens barn har det godt, når man afleverer. I skal føle jer trygge og vide at der bliver passet godt på jeres lille pige og det lyder som om der har været flere ting undervejs, som bare ikke har være i orden.
Min umiddelbare tanke er derfor at I skal overveje om I skal flytte Signe simpelthen ud fra at I mener vuggestuen er et bedre sted for hende at være. Måske vil det give mere stabilitet og ro i Signes liv og det er jo vigtigt - der sker rigtig meget det næste 1½ år. Samtidig vil hun også nå til et helt andet punkt i sit liv, når hun skal begynde i børnehave og hun vil her have behov for at blive udfordret på anden vis. Det kommer helt automatisk.
Det I skal vurdere ud fra er hvad der tjener Signe bedst på nuværende tidspunkt og her skal I følge jeres hjerte og virkelig gøre det I mener er bedst.
Jeg kender jer jo ikke, kender ikke institutionerne, dagplejen hvor I bor, men udgangspunktet må være hvad der er bedst for Signe og for jer lige nu og her. Hvordan hun så klarer nyt institutionsskift om 1½ år det må I tage til den tid - i dagplejen ville hun jo heller ikke kunne gå evigt.
Rigtig meget held og lykke uanset hvad I nu beslutter jer for:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske