Brev:
Søvn mønster
23. maj 2007
Alder:
17 mdr.
Søvn mønster
Hej Helen :-)
Har lige nogle spørgsmål om Bertrams søvn.. Han er begyndt at få sig en lidt dårlig vane de sidste to uger! Han er begyndt at vågne kl 04.30 hver morgen! GAB det er tidligt!
Han er så sur hele morgen og viildt træt kl 8 når han kommer i dagplejen og hun siger hun knap kan holde ham vågen til kl 10-11 stykker! så sover han ca 2,5 time.. men når det så blir henad eftermiddagen bliver han rigtig træt igen og ikke sjov at være sammen med! Han kommer i seng så han sover ca kl 20.00 hver dag!
Han havde ellers fået sig sådan en god vane med at sove fra 20.00 til 06.30 ca og så sove middags lur fra 12.00 til 15.00.. den vane har han haft over en måned! Han har altid haft et stort søvn behov..
Vi har prøvet alt ! Lagt ham i seng både kl 18 og kl 22, men vågner stadig kl 04.30. vi har prøvet bare at tænde lidt musik og give ham lidt legetøj og bøger, men han falder ikke i søvn igen, vi har vugget ham i klapvognen med er stadig LYS vågen !
Han har mørklægningsgardiner og han væreelse er mørkt så vi tror næsten ikke det kan være solen! Har måske tænkt på det har været varmen, men det har jo ikke været vildt varmt alle dage de sidste 14 dage! han sover også altid uden dyne på...
Det er ret dumt at hele hans rytme bliver ødelagt... han har absolut ingen appetit når han vågner så tidligt, så morgenmad får han næsten intet af! Hvilket jo slet slet ikke er godt!! Har også tænkt på om han vågner af sult, men han spiser godt hele dagen og får en aften flaske! han virker heller ik sulten.... hva kan det dog være..?
Hva kan vi gøre? er han bare super A menneske? Det er bare lidt ærgeligt mig og min kæreste ikke er ;-)
Med venlig hilsen
En træt Mille