Svar: Søvn mønster
23. maj 2007
Alder:
17 mdr.
Kære trætte Mille
Det lyder som om I har prøvet stort set alt og umiddelbart tror jeg derfor det hænger sammen med at jeres dreng er begyndt at sove 2 gange dagligt igen - det er jo en lidt dum cirkel for det er klart at han gør det, når han vågner så tidligt og samtidig så er I nødt til at holde gang i ham for at forhinde formiddagsluren, så han igen kommer ind i rytmen med kun en lur.
Måske kan I forsøge her i pinsedagene at få ændret lidt på rytmen, så han kommer tilbage til sin gamle rutine igen. Det bliver naturligvis lidt hårdt at skulle holde ham vågen, hvis han er reelt træt, men jeg tror det er vigtigt at forsøge for at få tingene vendt. Måske kan I tage en tur i svømmehallen eller lignende en formiddag for at holde gang i ham, herefter er han sikkert træt både fysisk og mentalt og vil så falde i søvn og sove en god lang lur... det kunne være en måde at få rytmen vendt.
Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske