Svar: Søvn igen igen igen - 7 mdr.
24. maj 2007
Alder:
7 mdr.
Kære Christina
Det eneste jeg tænker du kan forsøge er at tilbyde din datter brystet når hun vågner omkring kl. 23. Det kan forhindre hende i at vågne op og kræve brystet kl. 01.30, som jo er det tidspunkt hvor du sikkert sover allerbedst. Hvis hun omkring midnat er fyldt godt op, så burde hun derefter kunne sove til næste morgen tidlig måske omkring kl. 05, hvor hun så kan ammes igen.
Dagen igennem er det fint i forhold til både mad og søvn og det lyder jo også som om det fungerer rigtig godt for jer nu og som om at Flora trives. Man skal altid passe på med at pille ved noget som fungerer og derfor tænker jeg at du skal forsøge at bibeholde de gode vaner i løbet af dagen. At hun ikke spiser så meget om aftenen er helt okay i forhold til at hun spiser godt dagen igennem, her er det vigtigt at bibeholde hendes naturlige lyst og nysgerrighed og bare lade hende smage så meget forskelligt som muligt.
Flasken til natten er også fin at bibeholde og så en amning (eller evt. en flaske mere, den kan far jo give) og så sover I alle om natten. Krydser fingre for at det virker, rigtig meget held og lykke:o) Og rigtig god pinse.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske