Brev:
Sky overfor andre og mad
24. maj 2007
Alder:
7 mdr.
Sky overfor andre og mad
Kære Helen
Jeg er lige kommet fra min sundhedsplejerske, åbent hus. Jeg ville bare ned at veje min datter, da hun (som jeg skrevet om tidligere) er lidt af en småtspiser, og ville sikre mig at hun tager på. Hun vejer nu 6,8300 kg. Så hun følger stadig sin kurve, hvilket er skønt.
Da vi var hos sundhedsplejersken og jeg tog tøjet af hende, blev min datter meget bange og rystede nærmest af skræk. Sundhedsplejersken bemærkede det og spurgte om jeg ikke kommer så meget ud med hende og om jeg går i mødregruppe. Jeg går ikke i mødregruppe og faktisk kommer jeg ikke så meget ud med hende. Vi besøger ugentligt vores familie, ellers ikke så meget. Jeg har haft en del besvær med at sikre hendes indtag af mælk, da hun efter 2½ måned afviste bryst og kort efter også flaske. Derfor har det været nemmest at være hjemme. Det kører stadig ikke helt....
Jeg fik det rigtig dårligt over at jeg måske er skyld i at min datter nu er blevet sky overfor andre, hvilket jeg bestemt ikke ønsker.
Herhjemme er hun næsten altid glad og meget aktiv. Hun spiller, pludre og prøver at kravle. Sundhedsplejersken nævnte også, at hun er meget fremme, altså meget bevidst. Dette tror jeg også er en af grundene til, at jeg har haft så meget besvær med hendes mælkeindtag og at hun ofte kan blive ked af det, når hun sidder hos andre.
Min bekymring går på om jeg har skadet hende, ved ikke at være i en mødregruppe osv? Hun skal starte i vuggestue om 2½ måned, der er hun 9½ måned, hvilket jeg pt slet ikke kan forestille mig skal kunne fungere og hun vil blive glad for det.
En anden ting jeg vil høre dig om er hendes mælk- og madindtag. Pt drikker hun mellem 500-750 hver dag og spiser 3 måltider. Dog er det sjældent at hun har appetit til aftensmaden, men jeg serverer den altid.
Nu når hun snart er 7 måneder er det så okay at hun kun kan spise højst 3 måltider? Hvor meget skal jeg gå op i de måltider, altså fordi det er som sagt ikke altid at hun gider spise, det afhænger meget af humør osv.... Jeg har lagt mærke til at hun vil meget gerne selv, så jeg har en idé om at når hun kan sidde med f.eks. rughapser o.lign. selv vil hun gerne, så det ser jeg frem til.
Nu når hun er snart 7 måneder, hvad kan hun så selv sidde med. Hun er glad for babykiks (får kun en om dagen). Har prøvet med banan, men ingen interesse.
Med venlig hilsen
Dorthe