Svar: Badning i svømmehal og vandland
24. maj 2007
Alder:
3 mdr.
Kære Camilla
Umiddelbart tænker jeg at det må komme an på en prøve og du må se hvad din datter synes om det og regulere lidt ind efter hvad signaler hun sender. Måske bliver hun bange og kan ikke lide det og måske vil det være helt okay. Der er jo mange høje lyde i et vandland.
Når man går til babysvømning så varer en lektion ofte ikke mere end 20-30 minutter. Børn får rigtig mange indtryk og bliver også fysisk trætte og det er således hvad mange børn fint kan klare. Bliver det meget længere, så skal I altså se på jeres datter og sikre jeg at hun ikke bliver overstimuleret og dermed ked af det.
I skal være opmærksomme på at boblebade ofte ikke er særligt hygiejniske. Det kan være fristende at gå i boblebad og i de små bassiner generelt, - det at der bader flere mennesker i vandet og på et meget lille areal og hvor temperaturen er forholdsvis høj gør det nemt bakteriefyldt. I skal derfor være opmærksomme på at hun ikke kommer til at sluge noget af vandet.
Klor kan udtørre huden, men det burde ikke være skadeligt. Det bruges jo også i svømmehaller, hvor man jo uden problemer går til babysvømning. Det vil dog sandsynligvis være rart for jeres datter at få lidt fugtighedscreme på huden efterfølgende.
Håber jeg nåede at svare dig hurtigt nok:o) Rigtig god pinse.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske