Brev:
Mælk om natten? - 9 mdr.
24. maj 2007
Alder:
9 mdr.
Mælk om natten? - 9 mdr.
Kære Helen
Atter engang tak for alle dine gode svar! Godt du er her!
Her går det godt - Jens har som nævnt taget mors tur ud på arbejdsmarkedet med ophøjet ro og er glad for at være hjemme med far. Jeg elsker mit arbejde for de mange fridage!!!!
Nuvel, der spises og soves ret fint. Vi bøvler med eftermiddagsluren ca hveranden dag - og har konstateret, at det eneste der tilsyneladende virker er at sove max 45 minutter til formiddag OG have bevæget sig en hel masse inden eftermiddag .... og hvis naboerne så ellers gider lade være med at råbe i haven.... hehe ;)
Vi har dog et spørgsmål: Hvornår skal vi være hårde og brutale omkring nat-mælk. Jens sover som en sten fra kl. 20 og står som oftest først op efter 6.30 - nogle dage sover han helt til kl. knap-8 ;) Han er vist b-menneske som os andre .... sagde de håbefulde forældre, der vitterligt ikke er gode til meget tidlige morgener og heller ikke har dem (endnu ;)).
I ret lang tid har vi givet mælk ved 4-5 tiden og det har fungeret fint. Men nu er der ved at ske ting og sager - Jens har sovet helt igennem nogle enkelte gange, MEN nu er han begyndt at synes, at han ind imellem skal vågne omkring kl 2 og have sin flaske. Hvis man er hurtig med sutten, kan man få ham til at sove videre, men som oftest er der død, krig og ødelæggelse, hvis ikke vi kommer med flasken. Han napper ca. 70 ml og falder derpå straks i søvn og sover til næste morgen.
Det er som sådan ikke noget problem - jeg mener, det er jo en hurtig forestilling. Men er det ikke lidt galt, at vi skal til at give ham mælk på det tidspunkt, når han fylder 9 måneder i næste uge? Jeg tænker på, om vi ender i en dum vane.
Det skal siges, at han de sidste par aftener har nægtet at tage sin aften-flaske og har fået vælling af kop/brød/frugt eller hvad han nu gad. Han er lidt træt af det der før-nat-måltid pludselig - har du nogen gode forslag? Vi skal jo gerne have fyldt ham til natten ;)
Han er en stor en og spiser godt:
havregrød til morgen, bolle til formiddag, rugbrød + grønt + frikadelle etc til frokost + frugt og bolle efer frokost + tykmælk med frugt til eftermiddag og vores mad til aftensmad.
Kærlig hilsen
Mor K