Brev:
Vælling og komplikationer efter læsion ved fødsel
25. maj 2007
Alder:
4 mdr.
Vælling og komplikationer efter læsion ved fødsel
Hejsa
Tak for dit svar fra sidste brev. Vi havde i en kort periode mere ro om aftenen, da det udelukkende var mig der tog ham, men så slog mine mor tricks heller ikke til længere - ihvertfald kun brystet! Han ville ligges til igen og igen, og jeg forsøgte både dag og nat at ligge ham til mange gange for at øge produktionen, men det var bare ikke nok!
Derfor er vi opstartet med en flaske vælling til aften. Det har givet en dejlig ro, vi alle nyder i fulde drag. Han vågner godt nok stadig 2 - 3 gange i løbet af natten og bliver lagt til. Det synes jeg egentlig er ok, men er overrasket over at han stadig er så sulten når han nu får vælling. Er det alm. og skal jeg give ham mere vælling? Giver ham ca. 60 ml tynd vælling lavet på vand og min mælk?
Kan jeg lave vælling udelukkende på min mælk? Og kan jeg fryse det? (ja som du nok kan regne ud er der mælk nok :-))
Mit andet spørgsmål:
Ved fødselen gik jeg en del i stykker, og blev syet mellem vagina og endetarm, op i vagina og i endetarms åbningen. Da jeg blev tjekket ved lægen efter 8 uger var alt fint, men ved tjek på sygehuset ca. 4 mdr. efter fødsel var der kommet noget ekstra væv "som små vindruer" (citat: den søde overlæge). Det har jeg nu fået opereret væk. Har du hørt om sådan noget før? Lægen havde aldrig set det før, og jeg synes det er ret mærkeligt. Er spændt på svar fra mikroskopi.
Venlig hilsen Dorte