Brev:
Amning med supplerende flaske og mos
25. maj 2007
Alder:
4 mdr.
Amning med supplerende flaske og mos
Hej Helen
Jeg skriver igen til dig fordi jeg ikke helt kan finde ud af hvad jeg skal gøre. Jeg kunne desværre ikke helt få min amning af min søn til at fungere optimalt. Han virkede stadig meget sulten selv om jeg har prøvet malkemaskine og lægge ham til hver anden time. Desuden nægtede han på et tidspunkt at tage brystet. Jeg fik at vide af min egen SP, at det var fordi jeg havde mine menstruationer og at han kunne smage dette i mælken.
Derfor giver jeg ham supplerende flaske hvis han virker mere sulten efter at han har fået bryst.
De sidste 14 dage har jeg prøvet at give ham lidt vælling, mos og grød. Ikke alt sammen på en gang, men prøvet at introducere de forskellige ting sådan lidt efter lidt. Det er også gået fint nok, for han spiser fint og drikker vællingen
Nu kan jeg bare ikke finde ud af hvor meget MME han skal have for at jeg kan være sikker på at han får nok, når han også får bryst. Jeg kan heller ikke finde ud af hvor meget grød og mos sådan en lille dreng skal have i den alder for at stille den værste sult, og skal man køre efter et fastlagt skema. Jeg har nemlig ikke givet ham det supplerende grød og mos på bestemte tidspunkter af dagen.
Desuden kan jeg heller ikke finde ud af, hvor lang tid der må gå, for at der er afføring i bleen, når han får MME ved siden af. Han tisser fint, men det andet kan der gå 2-3 dage med, og nogle gange synes jeg han presser og presser og der sker ikke noget.
Han har tidligere haft forstoppelse, selv om han kun fik bryst. Er det så modermælkserstatningen der kan give ham forstoppelsen nu? Jeg giver ham Nan 1 og havde overvejet at gå over til Nan 2 fordi jeg har hørt det skulle mætte mere. Desuden giver jeg lactulose en gang i mellem, men heller ikke efter et fast skema. Jeg giver det kun, hvis jeg synes at der gået for lang tid, mellem bleerne med afføring i.
Mange solskinshilsener
Tanja