Brev:
Ingen søvn - 6 mdr.
25. maj 2007
Alder:
6 mdr.
Ingen søvn - 6 mdr.
Hej Helen
Jeg har skrevet til dig et par gange tidligere om vores lille pige som, siden hun blev født, har bøvlet med forstoppelse og senere med børneeksem. Hun er nu blevet 6 måneder og den sidste måned har været rigtig god. Vi er næsten kommet af med hendes eksem og forstoppelsen er også ved at aftage, dog får hun stadig laktulose men vi prøver langsomt at trappe ned. Så alt i alt har vi en fantastisk glad og aktiv pige.
Men vi har fra hun blev født kæmpet med søvnen. Hun har fra fødslen været dårlig til at sove om natten dvs. at hun vågner flere gange om natten. Det er nu blevet meget værre og vores nætter er et mareridt.
Dagen ser ud som følger:
Op mellem kl. 7 og 8 - mos og mælk 180ml
Sover igen omkring kl. 9 og sover ca. 1 til 2 timer
Mælk 180 ml og sover igen omkring kl. 13 - sover alt i mellem 30 min til 1 1/2 time (ofte kun 30 minutter)
Mos og mælk 180 ml igen mellem 14 - 15
I løbet af dagen sover hun så lidt hvis vi køre bil eller går en tur.
Omkring kl. 17 - 17.30 sover hun ca. 30 min og spiser efterfølgende mos og får mælk 180ml.
Normalt bliver det til ca. 3 lure i løbet af dagen.
Mellem kl. 19.30 20.30 ligger vi hende i seng, hvor vi i en times tid før bruger på at få hende til at falde til ro og laver vores aftenritualer. Hun er super nem at ligge hun sover næsten altid med det samme.
Men omkring kl. 00 og 01 vågner hun og græder. Vi gir hende sutten og putter hende og dette fortsætter så ca. hver halve time ind til kl. 4. Nogle nætter gir vi en flaske omkring kl 2, når hun ikke er til at få til at falde til ro men ellers får hun først flaske kl. 4 og andre gange kan hun holde til ved 6 tiden. I nat har vi forsøgt at give hende vand i stedet for mælk men med samme resultat.
Vi har for nyligt flyttet hende fra vores soveværelse, men det gav ikke den store forandring.
Vi er ved at være rigtig trætte og udkørte og syntes ikke vi kan se hvad vi mere kan gøre for at løse de lange nætter.
Håber du kan hjælpe en meget træt familie.
Med venlig hilsen
Maria