Svar: Mælkespørgsmål
26. maj 2007
Alder:
9 mdr.
Kære Lina
Det vil være fint at din dreng får ca 400ml mme dagligt, da dette er med til at sikre hans jernindtag. Derudover vil det være godt at du tilbyder ham lidt tykmælk eller lignende f.eks. om eftermiddagen, at han får ost som også er en kilde til kalk og at du tilbyder ham lidt sødmælk af en kop en gang imellem, lader mælk indgå i madlavningen osv.
Det er fint at bibeholde god nat flasken til 1 års alderen, herefter må du udskifte flasken med en godnat historie og lidt mælk af en kop.
Sutteflaske er noget som hører til indtil ca 1 år og herefter må man forsøge at finde nye puttemetoder. På et eller andet tidspunkt skal der jo købes nye flaskesutter og bliver disse ikke indkøbt, ja så er der jo ikke så meget at gøre - ingen flaskesutter - ingen flaske:o) Alternativet er så en kop med mælk, en godnathistorie, sang eller lignende. Men lige nu er flasken helt okay.
Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske