Brev:
Dagplejemor siger at vores søn pylrer
28. maj 2007
Alder:
18 mdr.
Dagplejemor siger at vores søn pylrer
Kære Helen
Jeg skriver til dig, fordi min kæreste og jeg er helt fortvivlede!
Vi har en super dejlig søn på snart 1 1/2 år. Han startede dagpleje i Januar 2007, men har hele tiden haft svært ved at tilpasse sig. Han har grædt en del, og så snart han ikke kan se sin dagplejer, bliver han ulykkelig. Vores dagplejer har sagt til os et par gange, at vores søn "trækker tænder ud", fordi han pylrer så meget.
Hvis hun skal skifte ble på et barn, så græder han når hun går. Hendes hus er indrettet sådan, at når hun skal skifte ble, er hun nødt til at lukke døren, fordi hendes badeværelse ligger op af trapper. Det har vores søn svært ved at finde ud af, og derfor bliver han meget ulykkelig. Vi har haft en snak, og så er det egentlig gået sådan nogenlunde, for selvfølgelig har han også haft nogle gode dage. Men det hele kulminerede i sidste uge, hvor vores dagplejer meddelte os at nu kunne hun ikke overskue vores søn mere, og at hun gerne ville af med ham!!!!!!!!!!!!!!!
Hun har lige fået 2 nye børn, og kunne ikke "acceptere" at vores søn stadig pylrede sådan! Det skal også lige siges, at når de 1 gang om ugen er i legestue, er han også ulykkelig, det bryder han sig simpelthen ikke om....
Herhjemme bliver han også lidt pylret når han ikke kan se os, men der går han bare med, men tror ikke helt han kan finde ud af, at fordi man går et kort øjeblik, er det ikke ensbetydende med at man ikke kommer igen.
Nu står vi så i den situation at vores søn skal starte ny dagpleje på onsdag d. 30/5 07, og jeg må ærligt indrømme jeg er meget nervøs. For nu skal vi starte helt forfra, og jeg gruer for hvordan han vil reagere på helt nye omgivelser. Den nye dagplejer har 22 års erfaring, hvor den gamle kun havde 2. Så vi håber på at hun vil få ham til at føle sig tryg. Men mit store spørgsmål er, hvad skal vi gøre????????
Hvordan kan vi få ændret hans måde at reagere på, når han ikke kan se os/dagplejeren??? Han bliver ikke hysterisk, men faktisk ked af det, der er jo en væsentlig forskel. Men vi er meget i vildrede, for vi vil jo nødig have at den nye dagplejer heller ikke kan overskue ham..
Håber på et hurtigt svar...
Mange hilsener fra en fortvivlet mor