Brev:
Amning på sidste vers
28. maj 2007
Alder:
9 mdr.
Amning på sidste vers
Kære Helen
Jeg har i nogle uger kun haft mælk tilbage i det ene bryst, og har så hørt, at det er tegn på, at mælken er ved at slippe op... det er jeg selvfølgelig ked af, for jeg ville gerne amme min dreng så længe som muligt.
I morges græd han, da jeg lagde ham til (hvilket jeg gør hver morgen når han vågner ca. seks) og han har ikke været interesseret i løbet af dagen - og det har været meget on-of de sidste par uger - dog altid morgen og aften. Når/ hvis det helt stopper med min mælk, skal jeg så til at give ham flaske?
Jeg mener at have læst, at de stadig har brug for 400-600 ml indtil 10 mdr.? Jeg synes det er rigtig hyggeligt at tage ham med ind i sengen om morgenen og amme ham og putte en lille times tid, før vi 'står op'. Så det der med at stå lige op til en gang grød kl. seks, er ikke det der huer mig mest, men det er måske vilkårene nu, eller er det ligeså fint at give ham en flaske i sengen... hvis han altså vil? Jeg undrer mig over, at mælken langsomt forsvinder, når jeg nu har ammet ham i al fald 3-4 gange i døgnet de sidste par mdr., men det er måske meget normalt?
Noget andet er, at min dreng har asmatisk bronkitis og har fået maske igennem nogle mdr. Mange mener jo, at mælk kan binde slim, så synes du det er bedst, hvis jeg giver ham mme som er allergivenligt?
Glæder mig til at høre fra dig
Hilsen M