Brev:
Uddybende spørgsmål om søvn - 3 mdr.
31. maj 2007
Alder:
3 mdr.
Uddybende spørgsmål om søvn - 3 mdr.
Kære Helen
Jeg har modtaget dit svar på mit tidligere brev og har lige nogle spørgsmål til dette.
Du skriver at det er godt med en lur formiddag, middag og eftermiddag, men min søn virker allerede træt og falder i søvn ved 7.30-8.00 tiden og vågner måske max. en time senere og derfor vil det tit være sådan at han faktisk sover to gange i løbet af formiddagen før klokken blir 12.00 - er det ok??
Så tænker jeg at hvis han nu kommer til at sove måske et par timer længere om dagen, vil det så gå ud over hans nattesøvn, som jeg jo egentlig syntes går meget godt eftersom han kun lige vågner for at ammes og falder i søvn igen. I nat vågnede han kun en gang.
Så lige et spørgsmål til det med at lade ham ligge lige efter han er ammet. Han kan nogle gange (selvom han har sovet i mellemtiden) vågne op og lave bræk-bevægelser med munden (ser ud som om han er ved at kvæles) og hvis jeg ikke når at få ham på højkant i tide kommer der altså en stor mængde mælk nærmest væltende ud af munden. For det første, er det normalt (sker måske 1-2 gange om ugen) og vil det ikke blive fremprovokeret mere hvis han ikke bøvser efter amning??
Når han bliver ked af det på sit pusletæppe når han er træt er det så ok at jeg får ham til at falde næsten i søvn hos mig og så lægger ham eller vil han så blive endnu værre til selv at ville falde i søvn?? Er det bare en overgang som du vist også skrev sidst??
Tusinde tak ellers for dit svar det var brugbart og jeg prøver også at tænke over det med autostolen da jeg også syntes at det ødelægger hans søvn og dermed gør ham mere træt og pylret.
Mange hilsner fra Sara