Brev:
Mad igen
3. juni 2007
Alder:
9 mdr.
Mad igen
Kære Helen
Tusind tak for dit gode svar. Jeg vil lige følge op på min mail til dig (som jeg skrev 1.6 - og jeg fik svar 3.6).
Vi har det heldigvis godt herhjemme, og jeg er selv er glad for at spise. Da det har gået/går langsomt med at få vores dreng til at spise, er jeg utrolig opsat på at få ham til at spise, og jeg ved ikke, om det er det, han mærker - og måske derfor stritter imod?
Efter det første brev jeg skrev til dig (omkring 17. maj), har jeg bl.a. prøvet at give ham små stykker bolle med leverpostej - men han leger kun med det. De sidste par dage har han spist lidt af en ristet krydderbolle. Jeg giver ham også modne stykker pærer og banan, som han bider i - så forhåbentlig kommer det langsomt.
Det, der er svært for mig, er når han skal have sin mad med ske. Vi sætter ham altid op i hans højstol, men han vil ikke ned i den. Nogle gange får vi leget ham ned i den uden gråd, men andre gange græder han. Nogle gange kan vi godt få ham i godt humør igen, og her til aften spiste han også en halv portion grød. Men det er svært at få ham til at spise, når han har været ked af det og ikke vil være i stolen.
Jeg skal lige sige, at for ca. 1 måneds tid siden, spiste han flere portioner mad dagligt, og jeg var nede på at amme ham ca. 1-2 gange i løbet af dagen. De sidste par dage her det været sådan, at når han har spist 4-6 mundfulde gør han sig stiv i stolen og vender hovedet væk. Jeg tager ham så op, da jeg er bange for, han skal følge, vi tvinger ham. Efter et stykke tid bliver han lidt pivset og klynker - fordi han er sulten (regner jeg med), og jeg har så givet ham bryst, da jeg ved, at det ikke vil nytte at prøve at give ham skemad på det tidspunkt.
Skal jeg prøve at aflede ham og give ham mad igen? Nogle gange prøver jeg at give ham mad, når vi sidder på gulvet, men det er lidt svært, da der er så mange ting, der optager hans opmærksomhed der.
Jeg skal lige sige, at vores dreng ellers er en meget glad og nysgerrig lille dreng. De sidste par måneder har han startet med at sidde op i barnevognen, når vi går tur - og det elsker han.
På forhånd mange tak for hjælpen igen.
Mange hilsner
Anne