Svar: Dagpleje skift igen igen
4. juni 2007
Alder:
18 mdr.
Kære Mille
Jeg kan godt forstå at du er ked af at din dreng skal skifte plads, især når I nu har været glade for den dagplejer I har haft. Jeg tænker dog at der trods alt er lidt tid til november og at det derfor må være muligt at planlægge lidt.
Jeres dreng må have en gæstedagplejer - er han glad for hende? Der må også være nogle faste dagplejere som han kender fra gruppen som deltager i legestuen. Så vidt jeg ved, så er det faste dagplejere som mødes ugentlig i legestue og derfor vil din dreng kende disse og de vil kende ham. Det vil derfor være helt naturligt at det bliver en af dem, som modtager jeres dreng, når hans egen dagplejer går på barsel.
Jeg synes derfor I skal tale med dagplejeren om hvilke muligheder der er og prøve at ringe til dagplejens kontor og forhøre jer om hvordan I skaber et skift som vil være rarest for alle parter.
Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske