Brev:
Mor og far finder sammen igen
4. juni 2007
Alder:
2 år, 1 mdr.
Mor og far finder sammen igen
Hej Helen
Vi havde en lidt hård start med vores søn, som idag er 2 år og det sled på vores forhold. Vi gik fra hinanden da han var 1 år. Nu har vi til gengæld lyst til at kæmpe for vores familie igen. Det er selvfølgelig lykkeligt og jeg glæder mig rigtig meget til at starte forfra med min søns far.
Det eneste problem er, at i den mellemliggende periode har både jeg og min mand haft en kæreste. Jeg har nærmest boet sammen med min kæreste og hans to børn - nu bliver det for alvor svært. Jeg har det så skidt med, at min søn skal igennem alt det her (et nyt brud og ikke se børnene) på grund af mig. Og jeg vil gerne gøre det på den bedste måde for mit barn.
På en 14 dages periode har min søn set min nye kærestes børn 5 dage (børnene er 4 og 6). Han er utrolig glad for dem - men spørger ikke efter dem, når de ikke er der. Han virker til at have affundet sig med situationen - i forhold til, at de er der nogle dage og ikke andre dage.
Mit nye forhold har været udelukkende op- og nedture. Vi har både svævet på en lyserød sky og skændtes i flere dage i træk. Det har tæret på mig og det blev altså for meget for en måneds tid siden, hvor vi fandt ud af, at vi nok aldrig bliver enige om, hvordan børnene skal opdrages og hvordan de skal prioriteres i ens liv.
Jeg er utrolig flov over, at jeg har udsat min søn for så mange store omvæltninger i hans korte liv.
Heldigvis er han en harmonisk og glad dreng, som er utrolig nem (bortset fra et stort temperament : )). Sprogligt er han rigtig god og i vuggestuen siger de, at de ikke kan mærke, at han har været igennem et brud mellem forældrene. Hans far og jeg har også gjort meget ud af, at snakke sammen og lave ting sammen alle tre.
Så jeg er egentlig ikke bekymret for, om han kan klare det. Jeg vil bare rigtig gerne hjælpe ham igennem på en så god måde, som muligt.
Som du måske kan fornemme, er jeg meget ked af, at jeg gik fra min mand og at alt det rod, det har givet for vores forhold og min søn.
Så jeg har ikke brug for løftede pegefingre - jeg er godt klar over, at jeg skulle have gjort det bedre.
Men jeg vil meget gerne have nogle råd til, hvordan jeg kan gøre overgangen god for min søn?
Kærlig hilsen Lene