Brev:
Halter på det ene ben?
4. juni 2007
Alder:
12 mdr.
Halter på det ene ben?
Hej Helen
Jeg er lidt i vildrede lige nu. Jeg har lagt mærke til at min dreng på 12 måneder halter lidt på det ene ben ... eller halten er det ikke helt, det er som om han trækker lidt på det og vrider foden udaf når jeg går med ham (han kan ikke selv gå endnu). Jeg har ikke lagt mærke til det før, da han jo som regel går sidelæns ved møblerne. Hans tvillingesøster går så pænt og selvom vi ikke sammenligner bliver jeg da lidt bekymrede om der er noget galt?
Jeg ved at andre der har for tidligt fødte bliver fulgt meget grundigt af enten sundhedsplejerske eller neonatalafdelingen, men det bliver vi ikke. Især her nu hvor de er blevet et år er der flere der kommer ind på neonatalafd. for at bliver kigget igennem; sociale færdigheder, motoriske færdigheder mv. og da det her med benet kom op så kom jeg pludselig til at tænke på det.
Mit spørgsmål er måske lidt kringlet ... men skal vi være bekymrede, og hvis ikke hvornår skal vi så blive bekymrede? Og hvis du mener vi skal kontakte nogen ... hvem skal det så være - kan jeg bede om et besøg af SP på denne baggrund eller skal jeg går til lægen og lade hende kigge på ham?
Han virker ellers som han skal, virker ikke til han har ondt eller noget, vokser fint - de er begge lidt små, men for for tidligt fødte er de godt med begge to. Han kravler uden nogen problemer, rejser sig op af alting og går rundt om møblerne.... jeg er som sagt lidt i vildrede!
Håber du kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen Bettina