Brev:
Kost - 6 mdr.
4. juni 2007
Alder:
6 mdr.
Kost - 6 mdr.
Hej
Og tusind tak for dit forrige svar.
Min datter har rundet 6½ måned nu og er oppe på tre skemåltider. Desuden ammer jeg ved siden af.
En dag ser nogenlunde således ud:
Morgen: prøver at amme, men oftest uden resultat. Får derfor havregrød m. frugtmos hvilket hun er meget glad for. Dertil mælk af kop.
Jeg prøver at amme inden hun bliver lagt ud til den første lur, men det vil hun ikke.
Middag: Øllebrød med lidt frugtmos igen og en blød strimmel rugbrød hun selv kan sidde og håndtere og tygge på. Dertil vand i kop. Igen prøver jeg at amme, men det vil hun ikke, ej heller før jeg igen ligger hende ud at sove.
Eftermiddag: Jeg prøver at amme - nogle gange vil hun, andre gange ikke. Hvis hun ikke vil tilbyder jeg hende frugt. Kort tid efter laver jeg aftensmad. Der får hun kartoffel/grøntsagsmos og lidt kød (fisk og oksekød er det eneste hun har prøvet indtil videre). Dertil vand i kop.
Aften: Hun ammes inden hun bliver lagt i seng og der spiser hun med stor velbehag.
Nat: 1-2 amninger.
Som du kan se, så er hun begyndt at sige fra overfor amningerne om dagen, hvilket får mig til at tænke på, om hun mon får mælk nok? Bør jeg tilbyde hende mælk af kop i stedet for vand ved alle måltider?
Kan jeg evt. supplere med noget A38 eller lign, så hun får dækket hendes behov lidt mere?
Er det nødvendigt for mig, at suplere med MME? Min grød og mos laver jeg med lidt tilskud af sødmælk efter aftale med min sundhedsplejerske.
Jeg er meget i tvivl, om jeg griber det an på den rigtige måde. Jeg har fået mange forskellige inputs andre steder fra. Nogle i samme alder får nærmest alt muligt, mens andre stadig er på grødstadiet. Min datter er meget interesseret i vores mad og vil gerne tygge på noget. Derfor er der også størst succes ved måltiderne hvis hun selv kan sidde med noget i hånden. Det sviner - meget - men hun hygger sig :-)
Med håb om lidt input til kosten.
Hilsen mor til en dejlig datter.