Brev:
Nægter flaske igen
4. juni 2007
Alder:
7 mdr.
Nægter flaske igen
Hej Helen
Ja, glæden var kort i det lille hjem. Kasper tog flasken i ca en uges tid, og nu er det så slut igen :-( Vi havde ellers lige fået en god rutine med vælling om aftenen og MME om morgenen og eftermiddagen. Men nu nægter han altså flasken igen. Han snerper munden sammen, skubber flasken væk med arme og ben og bliver helt ulykkelig, hvis vi forsøger at "tvinge" ham.
Jeg har også prøvet at give ham flasken kl 23, inden jeg går i seng, men han vågner og bliver igen helt ulykkelig. Jeg forstår det simpelthen ikke??? Det kan ikke være smagen, da han jo med glæde har spist det før. Det kan heller ikke være flasken, da han jo også før i tiden har fået flaske uden problemer. Hvad kan det handle om??
Ihvertfald er vi tilbage til koppen :-) Jeg får ca 200-300 ml MME i ham på den måde samt 250 ml i madlavningen. Anderledes kan det desværre ikke være. Men han er stadig en glad dreng, der lader til at stortrives. Han er begyndt at krybe, så der er fart over feltet for tiden. Han triller også begge veje til hans store fornøjelse.
Den anden dag lagde jeg ham på maven på gulvet, og da jeg vendte mig om, sad han op!!!! Jeg kunne ikke helt regne ud, hvordan han havde gjort det, men det lader til, at han får trukket benet ind under sig, mens han ligger på knæ og rokker. Problemet er bare, at han ikke sidder helt så stabilt, så han falder baglæns og slår hovedet. Vi har trægulv!!
Jeg har dog bemærket at han på det seneste er begyndt ligesom at "kaste" sig bagud over højre skulder, når han sidder i sin høje stol. I starten tænkte jeg ikke så meget over det, men nu sker det mange gange (ca 15 gange i løbet af et måltid), og det ser ikke helt "frivilligt" ud. Er det noget, jeg skal være bekymret over?
Hilsen Sandra