Brev:
Opvågninger om natten - 4 mdr.
6. juni 2007
Alder:
4 mdr.
Opvågninger om natten - 4 mdr.
Kære Helen
Tak for dit svar om madidéer ved de 4 mdr. Og nu har jeg igen brug for din hjælp ! :)
Om fire dage fylder vores Gabriel 4 mdr og er de sidste fire nætter vendt tilbage til sit gamle søvnmønster om natten hvor han vågner efter at have sovet 1-2 timer, hvilket er ægerligt da han i over en uge kunne sove 3-4 timer i træk om aftenen. Jeg har prøvet at se på om jeg gør noget anderledes end før, men kan ikke rigtig få øje på noget.
Han spiser stadig oftere end tre timer og vil nu for det meste gerne have begge bryster, så brysterne bliver aldrig rigtig fyldte med mælk. Har prøvet at spæde op med en flaske mme, men med det resultat, at han bliver sur og afvisende, når han nogen gange får bryst.
Mit spørgsmål er som følger, er de mange opvågninger om natten et tegn på, at han ikke får nok at spise (hvilket du før har foreslået)? - og hvis ja burde jeg så i stedet for vælling og mme vælge grød for at undgå at han afviser brystet?
Eller er det fordi, at han snart er 4 mdr? Jeg har nemlig hørt fra andre, at ofte når babyer bliver 4 mdr, i en periode vågner oftere om natten.
På forhånd tak for dit svar !
Mange hilsner Camilla