Brev:
Kan godt men vil ikke gå
6. juni 2007
Alder:
18 mdr.
Kan godt men vil ikke gå
Hej Helen
Tak for dit dejlige svar, jeg fik mit selvværd på plads igen.
Gaby er nu blevet 18 mdr. hun rejser sig og vil også godt gå fra mor til far hvis vi opfordre hende. Men hun vil helst have en finger hele tiden. Sådan har hun gået i et stykke tid nu, og alle sagde at nu ville det gå stærkt, men nej.
Vi har prøvet at give hende en gryde ske i hånden, men den tager hun bare i munden og rækker igen ud efter en finger, hun går utroligt sikkert, der er ikke tvivl om at hun godt kan, men måske er hun utryg? Hvis vi prøver at lade hende komme til os vælger hun oftest at kravle. Er der noget vi kan gøre for at hjælpe hende. Vi har været tålmodige, for vi er ikke i tvivl om at hun godt kan, men hvordan kan vi overbevise hende om det.
Der er stadig problemer med at spise, jeg har overvejet om jeg gør en fejl, jeg giver ofte hende en fiberbolle om eftermiddagen, efter jeg har hentet hende. Kan det tænke sig at hun ikke er sulten nok til at smage på de forskellige ting vi giver hende, at det simpelthen ikke er nødvendigt for hende at spise aftensmad.
Mange tak for de dejlige svar
Med venlig hilsen
Janet