Svar: Varm sovende pige og vitaminer
6. juni 2007
Alder:
10 mdr.
Kære Tine
Det er rigtig varmt i øjeblikket og jeg kan godt forstå din datter sveder om natten.
Min umiddelbare tanke er at børn jo ikke behøver en speciel børnedyne, men f.eks. sagtens kan sove med f.eks. et vattæppe som fåes i mange forskellige kvaliteter og tykkelse. Der er ikke noget i vejen for at købe en til voksne, så kan du klippe den over og sy sammen, så det passer i størrelsen til din datter. Resten kan bruges til flade puder, som man kan side på i haven.
Du kan købe forskellige vattæpper både hos Jysk, men også i de større supermarkeder.
Med hensyn til vitaminpiller, så er de fleste børn omkring 1½ år inden de begynder at kunne tygge dem. Men du kan godt fra 12 måneders alderen, når dråberne er slut overgå til en multivitamintablet. Du skal så bare sørge for at knække den i 4 dele så barnet ikke får den galt i halsen.
Det jern og D-vitamin du har købt bruger du bare færdigt og herefter kan hun så overgå til en knækket tablet.
Fortsat held og lykke med hende og dejlig solskinslørdag:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske