Svar: Udflåd hos baby
6. juni 2007
Alder:
10 mdr.
Hej med dig
Piger (babyer) kan godt have udflåd fra skeden og det er helt naturligt. Udflåd er måden skeden renser sig selv på indefra og alle kvinder (og piger) har lidt udflåd.
Jeg er ikke helt klar over om du har stoppet amningen helt nu, men ellers kan det fortsat også være en hormonpåvirkning fra din mælk...
Så længe udflåddet er hvidt som I beskriver, så lyder det på ingen måde problematisk eller unormalt. Hvis det skifter farve fra gullig-hvidt til måske brunligt, rødligt eller mere grønt eller det lugter dårligt, så skal jeres datter ses af lægen, som så vil kunne tage en prøve fra det og undersøge om jeres datter har fået en infektion.
Fortsat held og lykke med hende og rigtig god solskinslørdag:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske