Brev:
Problemer med at få vores datter til at spise fast føde
7. juni 2007
Alder:
6 mdr.
Problemer med at få vores datter til at spise fast føde
Hej Helen
Vi har problemer med at få vores datter til at spise fast føde.
Hun er nu 6 måneder, og vi har prøvet forskellige grødtyper i 1,5 måned nu. Problemet er, at hun nægter at åbne munden, og blokerer fuldstændig med tungen, når vi prøver alligevel.
Min egen sundhedsplejerske siger, at vi skal lade hende spise selv, men når vi gør det, kommer der altså ikke rigtig noget ind i hendes mund. Hun sidder og sutter på skeen, som om hun skal få mad ud af den. Det hele bliver noget værre svineri, hvilket selvfølgelig er i orden, hvis der bare kom en lille smule mad i munden på hende.
Det lader til hun godt kan lide smagen, men hvordan får vi det ind i munden på hende?
Vi har selvfølgelig prøvet på forskellige tidspunkter af dagen, og prøvet at lade hende være lidt eller mere sulten.
Hun synes det er vældig sjovt at drikke vand af en kop.
Hun vågner minimum hver 2. time om natten for at blive ammet, hvilket jeg håber stopper, når hun får fast føde.
Da hun var lille baby sov hun gerne 4-7 timer i træk om natten.
Håber du kan hjælpe os.
Venligst
Joan og Viktoria