Brev:
Døgnrytme - 6 mdr.
8. juni 2007
Alder:
6 mdr.
Døgnrytme - 6 mdr.
Hej Helen
Jeg har en pige på 1/2 år, Isabella, der siden fødslen har været rimelig nem.
Jeg prøver stærkt på at få hende ind i en god døgnrytme.
Hun har siden hun var hel lille kun været oppe midt på natten, samt først på morgenen 05-06.
Hun sover også godt i sin barnevogn, pt ca 4 timer om dagen, 2 timer formiddag, 2 timer eftermiddag, nogle gange er denne delt op 4 gange 1 time, er hendes rytme ved at ændre sig med færre lure nu hun er et halvt år ?
Jeg har ammet hende halvt til hun var 3 mdr, da jeg ikke havde nok mælk, samt MME for resten, Nutramigen, da jeg har astma og allergier.
Dette har hun været tilfreds med. Er der andet modermælkserstatning der mætter mere end nutramigen, får tilskud til dette.
Da hun startede med vælling om aftenen sov hun igennem til 05-6 stykker.
Siden 4 mdr fået skemad
Hun er inden for den senere uge begyndt at sove mere urolig fra ca 2til 05-06 tiden, kan ikke rigtig finde ud af om det er sult, tørst eller bare tryghed, så jeg render tit i pendul fart frem og tilbage til hendes værelse.
Kunne jeg på nogen både skyde at hun vil sove lidt længere tid 06-07 tiden.
Hun sover nu pt fra 1930 - 2030 om aftenen.
Har siden hun var 2 mdr sovet på eget værelse, dette har fungeret fint.
Hun har siden fødslen været meget sulten, og hendes nuværende rytme ser nogenlunde sådan ud
05-06 100 ml MME
07-08 sover
08-09 morgenmad, risgrød (lavet på nutramigen, 100 ml vand samt 1/2 dl rismel) med pæremos samt vand
10-11, sover
1130-1230 frokost, risgrød med bananmos samt vand eller grøntsagsmos med gulerødder men dette er hun ikke meget for, samt MME
1330 sover i 1 1/2 til 2 timer
16 tilbydes MME 50-100ml bliver drukket
18 aftensmad, risgrød med frugtmos elsker dette, samt vand
19 bad
1930 af og til 100 ml vælling
2000 sover ca her
Har prøvet at give hende vælling før vi går i seng ved 22-23 tiden men det rykker hende ikke i den sidste ende, det er som om hun har timer på ved 05-06 tiden, og det er lidt tidligt for moderen, og jeg ved godt hun sover mange timer.
Kunne jeg forsøge med havregrød om aftenen der mætter mere.?
Er det hendes større aktivitetsniveau, der gør hende mere urolig senere på natten eller drømme ?
Hvis hun heller ikke vågner så tidligt, har jeg nemmere ved at at slå de 2 formidddagslure sammen og hun ikke behøver at komme ud igen klokken 07.
Er hun for ung endnu til at rykke hende.
Bettina