Brev:
Søskende Jalousi - 21 mdr.
8. juni 2007
Alder:
21 mdr.
Søskende Jalousi  - 21 mdr.
Hi,
Vi er en familie med 2 skønne børn, Caroline på 21 mdr. og lille bror på 1 måned. Jeg har været hjemme fra sygehuset i 3 uger og de første 2 uger gik alt fint - men her den sidste uges tid er alt vendt op og ned - vi kan slet ikke kende vores ellers så glade og dygtige store pige. Hun er blevet meget pyllert, grædende og er frøken modsat. Hvor i mod hun normalt er så nem og glad.
Under familie besøg gik det op for mig at det formenligt bunder i jalousi, for da farmor med lillebror på armen, kom ind i værelset hvor Caroline og en kusine legede - begyndte hun at pyller, sige av av og spørge efter sutten.
Heldigvis er hun ind til videre ikke ondskabsfuld over for lille bror - tvært i mod - hun er meget glad for ham og han bliver mysset og aet ofte. Der i mod er hun total afvisende over for mig (mor), ingen kys og kram (som vi eller giver hinanden rigtig mange gange om dagen), det er svært for mig at få lov til at hjælpe med påklædning, bad, mad, putten mm. Det går mig på - for jeg ønsker ikke at det skal være en daglig kamp med hende hver gang jeg skal hjælpe hende, vi har hidtil haft et skønt og tæt forhold.
En lille mellem forklaring:
1) Vi bor i udlandet og da vi ikke har familie i nærheden og min mand kun er hjemme i weekenderne har vi 2 gode barnepiger(ikke bo siddende hos os).
2) jeg kan ikke bære/løfte på hende, da jeg efter fødselen blev akut opereret og skal vente 2 mdr. med at løfte tungere ting igen.
Jeg håber at du måske kan spræde lidt trylle støv med et par gode råd - for jeg/vi ønsker så brændende at få genskabt det gode forhold og få vores store dygtige og glade pige igen.
Varme tanker
Camilla
PS. det er så slemt at hun ikke en gang vil se på mig når jeg vil tage et billede af hende - hun kigger den anden vej eller gemmer sig!