Brev:
Aften roderi
10. juni 2007
Alder:
4 mdr.
Aften roderi
Hej Helen
Min datter er nu blevet lige knap 4 måneder, og jeg TRÆNGER til et råd.
Hver aften skal vi bruge 1 time på at putte hende og det er med skrig, gråd og helt rød i hovedet... Inden at hun falder i søvn. Og så vågner hun som regel igen efter en halv til en hel time og skal puttes igen. Når hun vågner så ser hun helt vild ud, nærmest som om hun ikke er helt vågen, men hvis vi ikke tager hende op så skriger hun bare i al evighed, det med bare at give hende sutten eller nusse hende... virker ikke hun er helt vild.
Det er hun også når man skal putte hende. Ofte er hun meget urolig allerede når jeg ammer hende af til natten oppe i soveværelset. Hun nærmest så græder eller lyder utilfreds mens hun spiser, det kan hun også godt gøre om dagen, har du en ide hvorfor. Hun bliver helt rød i hovedet. Og når vi så har ammet så bøvser vi og så putter jeg hende ind til mig og prøver at nusse hende stille og roligt, men hun bliver helt vild skriger, græder helt til hun næsten ikke kan trække vejret. Selvom at vi putter hende i hendes seng så skriger hun endnu mere.
Vi arbejder jo i at hun skal kunne falde i søvn i sin seng af sig selv uden vores hjælp. Og det går der en time med.. gråd.. falder til ro.. bliver lagt.. og igen gråd.. og så forfra. og så endelig sover hun, med en opvågning en halv time til en time efter. Hun vil ikke have mere at spise det prøver jeg osse. Om dagen sover hun også med opvågninger i barnevognen. Hun sover et par timer til formiddag oftest 2 og igen om eftermiddagen højst 2, mest kun halv anden. Og så tager hun en halv time på gulvet mens vi spiser.
Kan det være noget med hendes ører? hun har heller ikke afføring daglig, kan hun være forstoppet og have ondt i maven, jeg ammer fuldt stadig. Sidst gik der 10 dage uden afføring og da det endelig kom var hun helt hysterisk mens det kom vred sig og var helt rød i hovedet af at få det ud og det tog to timer at trøste hende bagefter. Der kom så meget at man skulle tro det var løgn og noget var lidt tykt men ikke knoldet, nærmere dej agtigt.
Vi trænger til råd da vi jo er fuldstændig hæmmet i at kunne komme nogen steder om aftenen da den ene jo er væk det meste af aftenen. Vi putter hende ved 0tte tiden nogle gange først halv ni.
Hjælp os...