Brev:
Flasketræning - 4 mdr.
12. juni 2007
Alder:
4 mdr.
Flasketræning - 4 mdr.
Hej Helen
Jeg ammer min datter fuldt ud og hun nærmer sig de 4 måneder om en lille uge. Hun har tidligere, 2 gange, taget flaske når mor har været væk. Men nu nægter hun at tage flaske. Hun suger lige de første 10 ml og så afviser hun og begynder at protestere og græde. Det er far der giver hende. Hun vil ellers nogen dage gerne tage kamille te i flasken, det har hun fået flere gange dagligt indtil hun var 3 måneder pga maveuro.
Vi prøver gerne et par gange om ugen, med mit mælk i flaske uden held. Vi har også prøvet alle sutter (vand, mælk, vælling), alle flasker, vi har endda prøvet med profylak mme da min mand har allergi og astma. Nu har jeg købt vælling for at prøve noget andet men vil lige vente til hun bliver 4 måneder. Nogle gode råd eller ideer fra dig:)
Med hensyn til vælling, hvis vi nu er heldige at hun vil have dette, skal vi så være opmærksom på om hun har afføring dagligt. Og hvordan starter man op, hvormeget skal man give, jeg er jo ikke klar over hvormeget hun tager ved mit bryst.
Jeg kunne også godt tænke mig at høre lidt om mad generelt, hvornår starter man op med frugt, grød eller bare grød generelt?
Glæder mig sådan til at skulle made hende. Allerede nu kigger hun meget intens på os når vi spiser, hun følger det med øjnene. Og hvornår begynder man at suplere med mme i flaske.
Jeg har også købt allomin 2 på rismel, men har ikke prøvet det endnu, vil jo heller ikke ødelægge min amning, vil bare gerne kunne komme lidt ud... og farmand føler sig også snydt ved at hun ikke vil tage flaske ved ham, det ser jo så hyggeligt ud:) syntes han.
Sikke en masse håber du kan finde hoved og hale i det.
Med venlig hilsen
Karin