Brev:
Rejser sig - og falder igen
17. juni 2007
Alder:
7 mdr.
Rejser sig - og falder igen
Kære Helen
Kasper har nu rejst sig ved egen hjælp for første gang, og selvom moderen selvfølgelig er meget stolt (han er jo kun 7½ mdr), så fører det også en masse nye bekymringer med sig.
Han er allerede faldet et par gange, hvor jeg ikke lige nåede hen til ham. Så nu mandsopdækker jeg ham konstant, hvilket er lidt hårdt. Vasketøj, aftensmad osv er hårdt berørt af situationen.
Mit spørgsmål er vel egentligt: hvor meget må han falde? Jeg går som sagt rundt efter ham, når han ligger på gulvet og leger og er således parat til at gribe ham, hvis han rejser sig op. Men nogle gange har jeg altså behov for lige at lægge ham i kravlegården - når jeg skal på toilettet, åbne døren eller lign. Men problemet er, at han også er begyndt at rejse sig her ved hjælp af tremmerne - og er selvfølgelig også faldet! Jeg har lagt et tæppe i bunden, men jeg synes jo stadigvæk, at han falder hårdt. Og så gør det ondt helt ind i hjertet, når han græder :-(
Men er det ok, og er det måden, han lærer på, at han altså ikke bare kan give slip? Eller går det ikke længere at lægge ham i kravlegården - er jeg nødt til at tage ham med overalt - også på toilettet?
Og så til sidst - hvor længe varer det, før han kan stå nogenlunde stabilt selv og ikke vælter så ofte?
Hilsen Sandra