Brev:
Startet op med rismels grød
22. juni 2007
Alder:
4 mdr.
Startet op med rismels grød
Hej Helen
Så er min dejlige datter og jeg startet op med rismels grød, og det syntes jeg er hyggeligt. Jeg har blandet lidt blendet svesker i grøden for hendes maves skyld, og så smager det også lidt. Nå, men hun har spist ca 2-3 tsk fulde på de 2 dage vi har prøvet og jeg har givet lidt vand eller modermælk ved siden af og bagefter, hun syntes det er meget ok tror jeg. Ellers ville hun vel ikke spise det.
Er det ok at hun får så "meget", og hvornår må man begynde at tilbyde mere og 2 gange om dagen.
Vi er også begyndt at flasketræne med hende og det går bedre, igår fik hun 50 ml mme grøn allomin og idag tog hun 100 ml efter en lur på 2 timer, hun ville ikke have bryst bagefter så hun må jo være blevet mæt, jeg havde bare forventet at hun ville tage 200 ml.? Er det normalt. Vil gerne trappe ud af amningen, hvordan trapper jeg hende bedst op i flasken?
Hun havde afføring i går morges lidt blød klumpet overhovedet ikke fast som vores, men der har ikke været noget afføring siden i går, kan grøden/mme stoppe hende? Har prøvet med en lillefinger at føle efter og jeg kan ikke mærke at der står noget, der kom heller ikke noget på handsken. Skal jeg tage det roligt eller skal jeg give laktulose eller...
Hvornår må hun få frugtmos?
Hvornår kan jeg prøve at tilbyde hende vælling til natten, jeg tænker på hendes mave. Og hvormeget giver man første gang?.
Med venlig hilsen
Karin
PS Rigtig god weekend