Brev:
Søvnproblemer - 11 mdr.
24. juni 2007
Alder:
11 mdr.
Søvnproblemer - 11 mdr.
Hej Helen
Jeg skriver til dig fordi min søn på snart 11 mdr. stadig langt fra sover igennem om natten.
Han bliver lagt til at sove ved 19.30 tiden i eget værelse, og det er relativt nemt (han vil selvfølgelig gerne op og stå osv. men det tager ca. 30 min) han får ca. 240 ml. mme når han bliver lagt.
Han vågner så på de "gode" dage kl. ca 1-1.30 og igen 5.30 og sover så videre til 7. På de lidt "dårligere" dage vågner han 2-3 gange mere. (han har ca. 2-3 "gode" dage om ugen og 4-5 "dårlige" dage om ugen)
Når han vågner går vi ind til ham og prøver først at få ham til at sove ved at give ham sutten og stryge ham over hovedet. Det virker normalt ikke, hvorfor han kort kommer op til os og siger hej og så bliver han lagt igen. Når han vågner første gang falder han så relativt let i søvn, men ved vågningen kl. 5.30 kan det tage lidt længere tid.
"Burde" han på nuværende tidspunkt sove igennem, og hvad kan vi evt. gøre for at han bliver bedre til dette?
På forhånd tak for hjælpen
Nathalie