Svar: D-dråber og jern eller vitaminpille?
25. juni 2007
Alder:
12 mdr.
Kære Lene
Hvis du har mere jern og D-vitamin tilbage, så må du gerne give din datter dette, men ellers så vil det være fint med en multi-vitamintablet. Til at begynde med skal du knække den over i kvarte, så du er sikker på at hun ikke får den galt i halsen, - de fleste børn skal være 1½ år før de mestrer at spise en vitaminpille og hellere dele den i 4 lidt for lang tid end risikere at den sidder fast i halsen.
Derudover er det naturligvis vigtigt at din datter spiser mad og spiser varieret. Det er helt almindeligt at børn i hendes alder ikke rigtig gider særlig meget mad om aftenen, de er trætte og uoplagte.
Sørg derfor for at give hende rester fra aftensmaden til frokost og give hende også altid kød og fisk her, så du er sikker på at hun får det. Tilbehør af agurk, gulerod, avokado, majs, ærter osv. er også altid godt sammen med den noget kedeligere rugbrød.
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske