Brev:
Tvillinger
26. juni 2007
Alder:
2 mdr.
Tvillinger
Kære Helen
Ja, så sidder jeg lige og reflekterer lidt over de første måneder som tvillingemor.
Jeg skal om lidt ud at gå en tur med barnevognen - for at handle og få lidt motion, men på en eller anden måde så tiltrækker tvillingevognen så meget opmærksomhed at det er blevet lidt belastende. Jeg mener der bliver da født forholdsvis mange tvillinger og byen jeg bor i er ikke lille.........
Er det mig der er blevet lidt sippet? Måske har jeg det blot svært ved at fremmede mennesker skal stikke deres hoveder ned til mine kære små og nusse dem (jeg har da ikke lyst til at få fremmede menneskers bakterier overført til de kære små). Men også gang på gang at skulle forklare at "nej de er ikke enæggede......bla bla bla". "ja det er to drenge......." osv osv. Det er egentligt underligt for normalt har jeg absolut intet i mod at tale med mennesker og høre om deres opfattelse og forståelse af denne verden - men bare ikke lige i dette tilfælde.
I mine tidligere barselsperioder har jeg da nydt opmærksomheden når nogen har haft lyst til at kigge ned i barnevognen og komme med rosende udsagn.
Men - mine andre børn har været forholdsvis store ved fødslen (over 4000 gr) og mine tvillinger er forholdsvis små. Jeg ved ikke om det er fordi at jeg tænker at de er mere sarte osv.
Hm......Ja, et egentlig spørgsmål blev dette vist ikke ...... Men hvad tænker du? Er jeg ved at blive lidt gammel og sær når jeg ikke bryder mig om fremmede næser i min barnevogn og jeg synes at det er træls at skulle fortælle tvillingernes livshistorie gang på gang.
På forhånd tak
Med venlig hilsen