Brev:
Hjælp til søvn - 6 mdr.
27. juni 2007
Alder:
6 mdr.
Hjælp til søvn - 6 mdr.
Kære Helen,
Ja, sørme om jeg ikke er på banen igen... :)
Amilia er nu fyldt ½ år... Og jeg har virkelig glædet mig, da jeg så kunne begynde at give hende et større udvalg af mad... Og dette er vi også begyndt på, men uden succes. Vi har 1 gang været ude for at hun har spist 1/4 dl mos/grød som max, ellers spiser hun kun 4-5 teskeer, og forstår ikke hvorfor?!
Vi gør det altid til en hyggestund at spise, og vi spiser altid sammen. Hun er rigtig vild med at smage alt mad, og smager også tit på vores. Men that's it... Hun får MEGET lidt ned! Hun spiser p.t. 2 gange dagligt - og formiddagen mellem 10 og 11 (grød), og så til aften mellem 17.30 og 18 (grøntsagsmos - nu også forsøgt med LIDT kød i)... Nå, men det resulterer jo altså i, at hun spiser MEGET hos mig... Nok i sær om natten... Der spiser hun 4 gange (+/- 1 måltid) mellem 19 og 6... Om dagen er det hver 3. time, og også efter skemaden, da hun ikke bliver mæt af dette...
Om dagen sover hun MEGET uregelmæssigt for tiden, men ved bare ikke hvad jeg skal stille op! Hun holder sig normalt kun vågen i et par timer - hvis vi er ude og se noget, kan det strække sig til 3-4 timer! Hvis ikke jeg lægger hende efter et par timer, falder hun i søvn på skødet af mig, så hun er altså TRÆT! Men hele dagen igennem sover hun kun ½ time til 3 kvarter ad gangen, og der er hun VÅGEN... Man kan ikke gå hende i søvn eller noget... Så op med hende i et par timer, og så sover hun igen ½ time... Og sådan er det hele dagen til det bliver aften, og vi holder hende vågen i en 3 timer, inden hun skal sove kl. 19 og bare SOVER.
De dage hun har sovet sen eftermiddagslur (altså efter 16), så kan hun ikke falde i søvn af sig selv kl. 19, men må vugges i søvn... Hun sover normalt kun 13 timer på et døgn...
Jeg er ret frustreret, eftersom hun skal starte i vuggestue om et par måneder, og hun spiser ikke skemad, og sover nogle dage 4 lure... Vi prøver så vidt muligt at holde det på 3 lure, men må til tider gi' os...
Har du et råd?? For jeg føler virkelig jeg prøver alt, men intet fungere.. Vil gerne ha' en plan for dagen, men kan ikke gennemskue hvordan...
Med Venlig Hilsen
Natasha