Svar: Om at kravle
27. juni 2007
Alder:
10 mdr.
Kære Lærkes mor
Hmm, det kan da godt være at der er noget arveligt i hvorvidt man kravler eller ej...
Det lyder som om at Lærke udvikler sig rigtig godt og bestemt ikke mangler noget eller på nogen måde udvikler sig problematisk. Derfor kan det godt være at hun springer kravlestadiet over lige nu og så er det så sådan det må være. Kravle må hun så lære sig senere hen, for det er som du skriver vigtigt at hun lærer at krydskoordinere:o)
Du skriver at hun har gjort det enkelte gange, men meget hurtigt går tilbage til at krybe over gulvet i stedet. Jeg tænker derfor at hun jo godt kan og at I derfor kan forsøge at hjælpe hende op på alle fire, sidde bag hende, holde hende om livet og hjælpe hende med at vugge frem og tilbage. Det er fra vuggende stilling at børn lærer sig at kravle.
Lykkes dette ikke og viser det sig at hun begynder at gå - så fred være med det:o)
Fortsat held og lykke med jeres lille aktive pige og rigtig god sommer:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske