Brev:
Dagligdagen
28. juni 2007
Alder:
7 mdr.
Dagligdagen
Hej Helen
Jeg har et par enkelte spørgsmål til Viktorias dagligdag, som jeg håber, du kan svare på. Hun er nu 7 mdr. og vi er kommet godt igang med skemad, som hun fra den ene dag til den anden gerne ville have. Hun har fået ske mad i ca. 14 dage.
Viktorias dag ser sådan ud:
Kl. 7-7.30: vågner. Er ikke interesseret i morgenmad. Hverken amning eller andet.
kl. 9 - 9.15: ammes, og puttes ude i barnevognen. Hun har meget svært ved at holde sig vågen i mere end 1,5 time om morgenen. Hun sover som regel 1,5 time.
kl. 11.30: Får grød med frugtmos. F.eks. flerkornsgrød med banan. Hun spiser lidt under 1 dl. grød og 1/4 banan. (målt før det tilberedes)
kl. 12.30-13.00: Ammes og puttes ude i barnevognen. Hun sover som regel imellem 45 min. - 1 time. I sjældne tilfælde sover hun 1,5 time.
kl. 14.30- 15.00: Her er jeg begyndt at give hende lidt frugtmos med mælk på.
kl. 16.15- 16.30: Ammes og får Powernap på 30 min. Den kan hun absolut ikke undvære.
kl. 18.00: Får grød med frugtmos. Spiser ca. lidt under 1 dl. og dertil frugtmos. Hun vil ikke have kartofler, og grøntsagsmos. Hun kan vist ikke lide konsistensen, og kaster nogle gange op når det kommer ind i munden.
kl. 21: ammes og puttes til natten. Falder i søvn i mine arme og lægges derefter ca. kl. 21.30.
kl. 22: vågner og trøstes i mine arme eller ammes.
kl. 23: vågner og trøstes i mine arme. Godtager ikke at jeg lader hende ligge.
kl. 01-02: ammes eller trøstes når hun vågner.
kl. 03-04: vågner og trøstes i mine arme.
kl. 05-06: vågner og ammes.
Og så starter dagen forfra igen.
Har du nogle forslag til anden kost? Vi vil jo gerne have hende til at spise kartofter, grøntsager og kød....
Hvad må hun ellers få at spise?
Har du nogle forslag til ændringer om natten, for at hun ikke vågner så tit? eller er det en fase vi skal igennem? Nogle gange sover hun hos, andre gange i egen seng.
Hvordan synes du ellers hendes døgn ser ud?
Ammer jeg hende for meget? Hvor meget skal hun spise i et enkelt måltid før hun kan undvære en amning?
Hun falder altid i søvn, ved at jeg ammer eller lægger hende i barnevognen og vugger hende lidt. Jeg tror, jeg vil få svært at få hende til at sove uden amning. Har du nogle forslag til, hvordan jeg lærer hende at falde i søvn uden? Er det en dårlig vane at amme eller vugge i søvn? Enkelte gange når hun skal puttes til natten og hun er mæt, er hun ikke interesseret i at blive ammet. Så ligger jeg hende i dobbeltsengen og en sjælden gang falder hun efterhånden i søvn ved at vende sig fra side til side.
Jeg ved godt, det er mange spørgsmål, men håber du vil svare alligevel.
Med venlig hilsen
Joan og Viktoria