Brev:
Hvor meget skemad til pige på 5 mdr.?
29. juni 2007
Alder:
5 mdr.
Hvor meget skemad til pige på 5 mdr.?
Hej Helen
Jeg har en pige på 5 ½ måned. Jeg begyndte at give hende skemad for ca 1 måned siden. På nuværende tidspunkt får hun grød med frugtmos til morgenmad og grønsagsmos til aften, hun er meget glad for det og spiser alt det jeg laver til hende, hvilket svarer til ca 1 dl. Jeg fryser maden ned og tager 4 terninger op hver gang. Hun er meget interesseret i mad, så jeg tænkte også på om hun må begynde at få flere forskellige grønsager og frugt end bare gulerod, kartoffel, broccoli, æble og banan?
Idag har jeg så også givet hende noget grød til frokost, er det for mange gange om dagen hun får skemad når hun ikke er ældre? Jeg ammer hende altid efter hun har fået mad, så der går ikke noget fra på amningskontoen.
Det var det ene spørgsmål, mit andet spørgsmål er, at hun er meget svær at ligge til at sove om aftenen, jeg ammer hende lige inden hun skal sove, min mælk er rimelig lang tid om at løbe til om aftenen, så nogle gange bliver hun så gal at hun ikke gider at blive ved indtil det kommer, tænker på om jeg måske skulle give hende en flaske med mælkeerstatning om aftenen, så der ikke er så meget ballade?
Hendes nat ser nogenlunde sådan ud: 19.30-20.00: ammes og puttes. 23-23.30:ammes. ca.ml. 2 og 3 ammes. 5.30-6.00: ammes. Skulle hun ikke kunne sove længere ad gangen på nuværende tidspunkt, eller ser det fint ud? Vil jo helst gerne blive ved med at amme, men hvis hun ikke får nok om aftenen/natten, så tænker jeg at det måske kunne være en ide med en flaske??
Med venlig hilsen
Tina
PS Må man gerne lave mos af broccoli, fryse det ned og opvarme det igen? (det håber jeg...) Man må jo ikke med spinat, ved ikke om de to grønsager går under samme kategori....