Brev:
Skal jeg give mme?
29. juni 2007
Alder:
4 mdr.
Skal jeg give mme?
Kære Helen
Emil er lidt over 16 uger og efter råd fra min sundhedsplejerske er jeg langsomt begyndt på grød, da det virker som om han forbrænder min mælk for hurtigt. Han er nemlig de seneste ti dage vågnet op 3-4 gange om natten, hvor han er sulten, hvor han før kun ville have mad højst to gange. Om dagen ammer jeg ham ca. hver anden time og jeg kan kun få ham til at tage et bryst ad gangen. Når det lykkes mig at give ham to bryster, forlænger det ikke hans søvn, hverken om dagen eller natten. Om dagen sover han tre forholdsvis korte lure (ca. 45-60 min. ad gangen). Han vejer lidt over 7,5 kilo.
Jeg er efterhånden ret slidt af den meget afbrudte søvn og jeg kan ikke hvile mig om dagen, da han jo ikke sover så længe, så jeg glæder mig til grøden får virkning på hans nattesøvn, men tilvænningen tager jo tid, så mit spørgsmål er, om det vil være en idé at give ham en flaske om aftenen? Han har aldrig fået flaske før - vil det forvirre ham både at lære flaske og ske at kende samtidig? Det føles som om jeg har masser af mælk, men det er åbenbart ikke nok til at han sover mere end højst to timer ad gangen om natten.
Et par tillægsspørgsmål: Jeg har bogen fra apoteket om mad til spædbørn og opskrifterne er på ca. 2 dl. grød. Er det den mængde han vil spise, når han er vænnet til grød/mos? Hvor lang tid tager det at vænne ham til en portion grød på fx. 1 dl.?
På forhånd mange tak :-)
Mange hilsner fra
Jeanett