Brev:
Tvillinger og opstart på mos/grød
30. juni 2007
Alder:
4 mdr.
Tvillinger og opstart på mos/grød
Hej Helen
Jeg har været flittig læser af dine svar længe, og har nu selv et par spørgsmål.
Jeg har en dreng og en pige på 19 uger. De tager godt på i vægt, og vejer ca. 7 kilo hver. De har i en uges tid været meget sultne om eftermiddagen, og jeg har snakket med min sundhedsplejerske om at prøve at give dem lidt grød.
Vores dag ser sådan ud:
- Flaske til Ida og Viggo ca. kl.6.00, måske en lille lur bagefter på max. 1 time i sengen hos os.
- Powernapper (nogengange) kl.9.00 i max. ½ time
-Flaske på 180 ml. til begge ca. kl.9.30
- Sover ude fra ca. kl.11.00 til kl.14.00
- Flaske på 210 ml. til begge kl.14.00 + lidt grød.
- Sover ude ca. 16.00 til 17.00
- Flaske til begge på 120 ml. kl.17.00
- Falske til begge på 180 kl. 19.15 og puttes for natten
- Falske til Viggo på 120 ml. imellem kl.2-og 4. om natten. Ida sover igennem.
Det er i dag 4 dag de skal have grød med ske - de spiser ca. 4-5 skefulde hver men rynker noget på næserne. Kan jeg allerede nu komme lidt frugt mos i for at forbedre smagen lidt? Jeg laver en grød med majsmel, og nutramigen pulver.
Kan jeg lave grød til flere dage, og f.eks. fryse det ned, og varme det igen i vandbad eller mikroovn? Det kan være lidt svært at være klar med varm grød, når de vågner, og når de vågner er de meget sultne.
Jeg har indtil videre lavet grøden klar og sætter den så i vandbad, hvor den står i max.15 min. Er det ok?
De får begge to Nutramigen nu, men jeg har hørt at det ikke er nødvendigt efter 4 mdr! Kan jeg starte på et andet produkt?
Og i så fald, skal jeg så gøre det over en periode, med f.eks. ½ af hvert?
På forhånd tak
Tina